ICT en automatisering

Werkprocessen staan in elke organisatie centraal. Maar zijn deze werkprocessen ook zo efficiënt mogelijk ingericht? Is jullie organisatie verzekerd van een veilige server, back-up, netwerk en capaciteitswaardige hardware? BT Groep is gespecialiseerd in het genereren van automatisering, digitalisering, online workflows & solutions. Ook kun je met BT Cloud altijd en overal onbezorgd werken. Hieronder worden een aantal van onze diensten toegelicht.

Managed online werkplek

Met de managed online werkplek van BT Groep krijgt u overal en vanaf elke PC, laptop, smartphone of tablet verbonden met internet, toegang tot uw bestanden, bedrijfsapplicaties en zakelijke mailbox.

De managed online werkplek is een volledige werkplek gebaseerd op Microsoft Windows, waarmee u toegang krijgt tot uw eigen gepersonaliseerde bureaublad. Deze werkplek bevat standaard de meest gebruikte applicaties zoals het Microsoft Office pakket, Adobe reader en een persoonlijke en gedeelde map voor de opslag van uw data.

Daarnaast kunnen bijna alle applicaties hieraan toegevoegd worden, zodat u altijd en overal veilig toegang heeft tot deze bedrijfsapplicaties. Bovendien zit de volledige ondersteuning en beheer inbegrepen in de managed online werkplek.

De voordelen van de managed online werkplek:

  • De managed online werkplek is altijd en overal snel en veilig voor u beschikbaar
  • Dagelijkse back-ups van uw werkplek en bestanden
  • Een volledige up-to-date en 24/7 bewaakte werkomgeving
  • De totale onlinewerkplek omgeving is volledig dubbel uitgevoerd, waardoor hardwarematige storingen tot het verleden behoren
  • Geen servers met onderhoudscontracten op locatie nodig
  • Volledige ondersteuning door deskundige professionals, zowel remote als bij u op locatie inbegrepen

    Managed server en managed werkplek

    Wanneer u nog gebruik maakt van een traditionele netwerkomgeving bij u op locatie, nemen wij het net zoals bij de online werkplek het totale beheer en ondersteuning volledig uit handen.
    Wij zorgen ervoor dat alle servers en werkplekken worden voorzien van de laatste Windows patches van en updaten eventuele andere applicaties.

    Met geavanceerde software zorgen wij dat uw totale ICT omgeving 24/7 in de gaten gehouden wordt. Eventuele problemen kunnen we hierdoor voor zijn, wat de continuïteit alleen maar ten goede komt. Zo kunt zich focussen op de corebusiness van uw bedrijf.

    Ook bij de managed server en managed werkplek zit volledige ondersteuning in begrepen. Of het nu gaat om het updaten van uw server of het installeren van een additionele applicatie, wij zorgen dat dit zorgeloos wordt uitgevoerd.

    De voordelen van de managed server en managed werkplek:

    • Een volledige up-to-date server en werkplek
    • 24/7 monitoring van uw server en werkplek
    • Een altijd stabiele werkomgeving
    • Volledige ondersteuning door deskundige professionals, zowel remote als bij u op locatie inbegrepen

    Hosted Voice

    Met Hosted Voice is een traditionele telefooncentrale bij u op locatie niet meer nodig. De telefooncentrale bevindt zich namelijk in de cloud en wordt volledig door ons beheerd.
    Een optimale bereikbaarheid is van groot belang voor uw bedrijf. Net zoals bij onze andere clouddiensten maken we gebruik van een dubbel uitgevoerde omgeving vanuit meerdere datacenters om deze continuïteit en beschikbaarheid te waarborgen.

    Hosted Voice heeft als voordeel dat het naast de functionaliteiten van de traditionele telefooncentrale, extra functionaliteiten kunnen worden toegevoegd. Denk hierbij aan een keuzemenu, wachtrij of juist integratie met uw softwarepakket.

    Hosted Voice is flexibel en schaalbaar. U kunt het aantal toestellen op ieder moment opschalen of juist afschalen. U betaalt alleen voor hetgeen u gebruikt.

    De belangrijkste voordelen van Hosted Voice:

    • Flexibel en betrouwbaar
    • Dubbel uitgevoerd vanuit meerdere datacenters
    • Meer functionaliteiten dan de traditionele telefooncentrale
    • Eenvoudig integreren van vestigingen
    • Optimaal bereikbaar

    Links

    Diensten

    Netwerkbeheer
    Hardware levering en implementatie
    VOIP Telefonie
    Back-Up Online
    Cloud werken
    Partners

    Enkele klantcases

    Speedliner Logistics

    Als logistieke totaalleverancier is Speedliner Logistics gevestigd in Oisterwijk, al sinds de jaren 80. Hierbij zijn betrokkenheid en veelzijdigheid belangrijke kenmerken van de organisatie, daarbij staan flexibiliteit en een hoge mate van service en kwaliteit hoog in het vaandel.

    Speedliner Logistics is de laatste jaren gestaag gegroeid waardoor de ICT omgeving niet meer aansloot bij de wensen en behoeften van de organisatie, omdat ze verouderd was en niet voorbereid op de gerealiseerde groei. Samen met een van de IT specialisten van BT Groep is gekeken hoe we dit konden verbeteren zonder de kosten uit het oog te verliezen. Door goede samenwerking en overleg zijn de juiste stappen gezet voor de komende jaren.

    Er is gekozen om te werken met dedicated servers waarop virtuele machines draaien. Daarbij is flexibiliteit een van de uitgangspunten geweest, zodat Speedliner Logistics in de toekomst gemakkelijk aanpassingen kan maken. Naast het leveren en installeren/migreren van de ICT omgeving, zijn er ook afspraken gemaakt voor een goede back-up oplossing die dagelijks gemaakt en buitenshuis geplaatst wordt. Daarnaast wordt er ook op structurele basis onderhoud uitgevoerd om problemen voor te blijven en updates op het netwerk uit te voeren. Daarnaast heeft Speedliner Logistics het recht om gebruik te maken van de 24/7 storingsdienst die BT Groep faciliteert.

    Kortom; een goede communicatie, professionaliteit en het vertalen van de wensen van de klant naar oplossingen heeft dit traject tot een succes gemaakt.

    Meer weten? Neem contact op met een van onze adviseurs.

    Toen Predental in contact kwam met BT Groep was de organisatie nog beperkt qua grote van de ICT en had het grote en mooie plannen om snel te groeien door overname van tandartspraktijken. De vraag was om op een zo eenvoudige mogelijke manier inzichtelijk te maken wat de kosten zouden worden voor de ICT per vestiging. Omdat BT Groep al jaren werkt met een cloud omgeving, die zij van A tot Z gebouwd heeft en ook volledig beheert, was al snel het idee om dit concept verder voor Predental uit te werken.

    Omdat de kosten vooraf bekend diende te zijn is er gekozen voor een Managed Online Werkplek. Hierbij is een prijs per werkplek afgesproken waar het onderhoud en andere ICT gerelateerde zaken volledig onder vallen. Zodoende is het voor Predental vooraf exact helder wat de kosten zijn voor de praktijken. Echter zouden er in de toekomst ook praktijken bij kunnen komen die recent geïnvesteerd hebben in de ICT omgeving bij hen op locatie. Om te voorkomen dat daar veel geld over de balk gesmeten zou worden, kijkt een van de ICT specialisten van BT Groep mee bij de inventarisatie. Deze inventarisatie dient altijd vooraf uitgevoerd te worden om te bepalen wat er nodig is, hoe het een en ander is ingericht en hoe oud de hardware op locatie is.

    Daarna adviseert BT Groep Predental wat het slimste is voor de klant om te doen. Zodoende zijn de nodige tandartspraktijken al overgegaan naar BT Groep. Goede, heldere afspraken, communicatie en vertrouwen zijn hierbij van essentieel belang. Zowel vanuit Predental naar BT Groep als andersom.

    Meer weten? Neem contact op met een van onze adviseurs.

    Dutch Bakery

    Vanuit de liefde voor brood is Dutch Bakery sinds 1936 uitgegroeid tot een moderne bakkersonderneming. De roots liggen in het bourgondische, Brabantse Waalwijk. Inmiddels heeft Dutch Bakery verschillende vestigingen door Nederland en opereert ze ook buiten de landsgrenzen. Sinds jaar en dag mag BT Groep de ICT omgeving beheren, onderhouden en de hardware leveren. Zodoende heeft BT Groep de groei van Dutch Bakery van dichtbij mee mogen maken.

    Dit heeft voor de nodige uitdagingen gezorgd die altijd het hoofd geboden zijn doordat het contact transparant, eerlijk en professioneel is geweest. Zo zijn er van verschillende losse ICT omgevingen een groot netwerk gemaakt. Daarbij was de vraag of dit buitenshuis geplaatst kon worden en niet meer op de diverse locaties aanwezig zou zijn, dit om te centraliseren en risico`s tot een minimum te beperken. Hierop heeft BT Groep in haar datacenter ruimte ter beschikking gesteld waarin de ICT hardware, die in het bezit is van Dutch Bakery, is komen te draaien. Zodoende heeft Dutch Bakery daar geen omkijken meer naar, is het ontzorgd en gereed voor de toekomst. Zeker omdat alles nu redundant uitgevoerd is en er bij eventuele wateroverlast, brand of stroomuitval verschillende noodscenario`s in werking treden die ervoor zorgen dat Dutch Bakery hier geen hinder van ondervindt.

    Daarnaast is er altijd een back-up van de data naar het datacenter in Den Bosch en wordt er op een actieve manier gemonitord wat er gebeurt op de diverse servers. Daarbij is er de flexibiliteit om in de toekomst verder op te schalen of het op een andere manier in te richten naar gelang de wensen.

    Meer weten? Neem contact op met een van onze adviseurs.